Impact of audiovisual content on Facebook and its relationship with charitable actions

Authors

DOI:

https://doi.org/10.56294/dm2024.213

Keywords:

facebook, audiovisuals, graphics, foundation, Quito

Abstract

The audiovisual and graphic content published on Facebook by the Segunda Oportunidad Foundation of Quito in 2023 is analyzed. Strategies are derived from the study that make gains or losses in donations visible, which contribute to the subsistence of the animals. The qualitative-quantitative research is developed from the use of the analytical-synthetic method in the description of the object of study, through the separation, decomposition and union of the object by classes, arriving at a correspondence relationship where contents are identified, metrics and interactions. Interviews, content analysis and monitoring indices are used as research techniques. The results demonstrate the importance of managing visuality and its relationship with the results obtained on social networks

References

1. Bilañski G. El derecho de los animales no-humanos desde la perspectiva de la política de las necesidades. LECA [Internet]. 2018;5(1). Available from: https://revistaleca.org/index.php/leca/article/view/198

2. Vera C. Generación de impacto en la publicidad exterior a través del uso de los principios del neuromarketing visual. Telos: Revista de Estudios Interdisciplinarios en Ciencias Sociales [Internet]. 2010;12(2):155–74. Available from: https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=99315569003

3. Alves AJS e., Guilloux AGA, Zetun CB, Polo G, Braga GB, Panachão LI, et al. Abandono de cães na América Latina: revisão de literatura. Rev Educ Cont Med Vet Zootec [Internet]. 2013;11(2):34–41. Available from: https://www.revistamvez-crmvsp.com.br/index.php/recmvz/article/view/16221

4. Maldonado FE. Un problema de conciencia [Internet]. Forbes Ecuador. 2023. Available from: https://www.forbes.com.ec/columnistas/un-problema-conciencia-n30740

5. Granda Nájera, R. J. (2018). Campaña de concientización dirigida a estudiantes de establecimientos municipales para prevenir el maltrato animal. Caso: Municipio de Quito. [Internet]. Bachelor's thesis, Quito, Ecuador. Universidad de las Américas, 2018. Available from: https://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/9861

6. De Santiago Fernández, L. El maltrato animal desde un punto de vista criminológico. Derecho y cambio social, [Internet]; 2013;10(33), 19. Available from: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=5476723

7. Maldonado KP, Huilca RB. Percepción de abandono de animales de compañía en el Distrito Metropolitano de Quito en el contexto de COVID-19. CEDAMAZ [Internet]. 2020;10(2):33–7. Available from: https://revistas.unl.edu.ec/index.php/cedamaz/article/view/829

8. Calderón, L. Elaboración de campaña social para la concientización en contra del maltrato y abandono animal, incentivando a las personas a la adopción y no a la compra, en el sur de Quito, Chillogallo sector Las Cuadras. [Internet], Tesis de pregrado, Quito, Ecuador. Instituto Tecnológico Cordillera, 2016. Available from: https://apidspace.cordillera.edu.ec/server/api/core/bitstreams/9e91c793-4fee-482f-8ed6-bc96836dc593/content

9. Martín-Consuegra D, Molina A, Esteban Á. Market driving in retail banking. Int J Bank Mark [Internet]. 2008;26(4):260–74. Available from: http://dx.doi.org/10.1108/02652320810884795

10. Jara Cárdenas, CP., & Campoverde Loaiza, JJ. Diseño Gráfico de una Campaña Social para concientizar acerca del maltrato y explotación animal. [Internet]. Bachelor's thesis, Cuenca, Ecvuador. Universidad del Azuay, 2015. Available from: https://dspace.uazuay.edu.ec/handle/datos/4793

11. Martínez Jaramillo, HA., & Pérez Agudelo, J K. Las campañas publicitarias en social media como herramientas de concienciación contra el acoso sexual hacia las mujeres. [Internet]. Bachelor´s Thesis, Bogotá, Colombia, 2016. Available from: https://repository.libertadores.edu.co/items/9a027592-ea67-4ab7-9662-6900e5442f7f

12. Rojas Alva, W. Campaña gráfica social para la protección y adopción de animales callejeros en Chiclayo. [Internet]. Tesis de pregrado. Chiclayo, Perú. 2016. Available from: https://repositorio.uss.edu.pe/handle/20.500.12802/3123

Downloads

Published

2024-12-30

Issue

Section

Original

How to Cite

1.
Paredes Calderón BA, Centeno Rubio BA, Lanas López ME. Impact of audiovisual content on Facebook and its relationship with charitable actions. Data and Metadata [Internet]. 2024 Dec. 30 [cited 2025 Mar. 14];3:.213. Available from: https://dm.ageditor.ar/index.php/dm/article/view/213